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ballast resistor

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I look for dÃ?sespÃ?ramment a resistance white porcelain roadbed, that of the origin, NEW or in very good state. To check(control) it it is simple with an ohmmÃ?tre ( mÃ?trix ) by putting a point on every pod we have to have between 1.8 and 2 ohms otherwise she is slammed. At RGM, NORVIL and somewhere else they make only 1.6ohms nevertheless sold for commando :shock: Thanks to you.

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Francis,

Do not despair. The ballast resistor is there to reduce the voltage at your coils to 6 volts. You have a 12 volt bike. So, in theory, the ballast resistor should equal the resistance of your ignition coil to halve the 12 volts.

Your coils will run satisfactory with 5 or 7 volts, so the ballast resistor does not have to match exactly the resistance of a coil.

I suggest you try the product from Norvil or RGM. I'm sure this will be OK if you are using contact breaker and regular ignition coils.

Bon journee

Peter

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Previously francis_vidril wrote:

It does not risk to damage ignition coils you think ??

If you have a Commando with electric start, contact breakers, and twin ignition coils, as provisioned by Norton, you will be OK with the ballast resistors from Norvil or RGM.

Peter

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Previously francis_vidril wrote:

Thanks Peter.Wink

Salut Mercuroliste:

c'est le ThÃ?o de Lyon; je crois avoir une "ballast" dans mes tiroirs; je regarderai en fin de semaine, si cela peut attendre...

sinon il y a moyen de la remplacer par une "bobinÃ?e" non Lucas!!!

Le but de ce composant (court-circuitÃ? Ã l'appui sur le bouton du dÃ?marreur)est de permettre le "survoltage" provisoire des bobines (6V d'origine) au moment du dÃ?marrage Ã?lectrique (quand la tension de la batterie est en chute importante par alppel de courant Ã?levÃ?)...mais tu le savais dÃ?jÃ...

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Salut ThÃ?o,

TrÃ?s content de te lire ThÃ?o,

Non je ne connaissais pas vraiment le r�le de la r�sistance ballast �tant une bille en �lectricit�,celle d'origine a dur� quasi 40 ans aussi je pensais plus du tout à ce composant.

Un nortoniste ancien,breton,m'envoie une neuve.

Bon là j'essaye d�sesp�ramment de r�gler l'avance et il y a quelque chose qui m'�chappe,je n'y arrive pas,retour de kick et mon d�marreur n'entra�ne plus,bref je d�sesp�re..................apr�s 50 ans de Norton à la fin de cette ann�e Cry

Merci pour ton aide.

AmitiÃ?s Francis

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Bonsoir FranÃ?is,

allumage à rupteurs, sur ta 850Mk3? Je pense que tu as la revue technique (en fran�ais?) et une avance centrifuge en bon �tat (pas de coincement inopin� des masselottes de correction de l'avance); tu prends quoi comme rep�re? sur le rotor d'alternateur? et le petit secteur gradu� fixe riv� sur le couvercle de transm. prim? en face de la graduation "28"?

ThÃ?o

0478010702 (demain )

 


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